0

Parhelion

marketing agencija

Kako naći logo u vektorima

Logo u vektorima: kako ga naći (na internetu)?

Svaki dobar dizajner i marketingaš zna da je logotip u vektorskom formatu neophodan za izradu dobrog dizajna. Međutim, naći logo u vektorima nije lagan zadatak. Ovaj blog vam otkriva sve trikove, savjete i upozorenja koje sam stekao kroz 20-godišnje iskustvo. Logotipu neimenovanog brenda, ako ovo čitaš, znaj da ćeš biti nađen!

Zašto tražiti logotip u vektorima?

Vektorski format ima nekoliko prednosti. Može se:

  • smanjivati i povećavati po potrebi
  • primijeniti na sve boje podloga
  • koristiti za tisak, web i prezentacije

Osim te tri tehničke karakteristike, najbitnije je da ubrzava rad, čime smanjuje klijentu trošak, a vama frustraciju.

Prije svega, saznajte što tražite

Prije nego što počnete tražiti logo, moram vas upozoriti na nekoliko vrlo bitnih stvari koje vam mogu izazvati neugodnosti i probleme. Pridržavajte se ovih pravila:

1. Saznajte kako logotip izgleda

Logotipovi se mijenjaju. Neke robne marke imaju slične nazive. Prije nego što počnete tražiti logotip, saznajte točno kako izgleda logotip kojeg tražite.

Zatražite od svojeg klijenta ili posrednika logo, kakav god da imaju. Poslužit će i najmanja sličica, samo da imate uvid kako točno logotip izgleda.

2. Saznajte kako se logotip primjenjuje

Robne marke i kompanije često imaju stroga pravila kojeg se morate pridržavati prilikom implementacije logotipa. Skup tih pravila se naziva knjiga standarda i često sadržava i druge korisne stvari poput tipografije, dozvoljenih boja i tipova podloga i slično. Ako ste u mogućnosti, zatražite uz logotip i knjigu standarda.

3. Nemojte ništa mijenjati na logotipu

Boje, gradijenti i oblici logotipova su zadani, a često i zaštićeni pravima. Svaka promjena boja, oblika ili elemenata vam može samo stvoriti probleme. Savjete oko pravila primjene nađenih logotipova moći ćete pročitati u sljedećem blogu.

Ako sve navedeno propadne, nađite logo za kojeg mislite da je pravi, napravite svoj dio posla, ali upozorite klijenta ili posrednika na poteškoće ili izmjene koje ste napravili i objasnite zašto.

Kako tražiti logo u vektorima?

Najsigurniji način su navedeni koraci, redosljedom kojim su navedeni, kako bi trajanje potrage smanjili na minimum, a uspješnost povećali na maksimum.

Kako tražiti logo u vektorima – koraci ukratko:

  1. Zatražite od klijenta logo u vektorima
  2. Zatražite od klijenta pristup marketinškom FTP-u
  3. Otvorite e-mail klijenta i provjerite kako logo točno izgleda
  4. Potražite odjeljak za marketing na službenim web stranicama
  5. Pokušajte preuzeti logotip web stranice
  6. Potražite logo na wikipediji
  7. Potražite logo na brandsoftheworld
  8. Potražite PDF dokumente na službenoj stranici
  9. Zatražite PDF dokumente od svojeg klijenta

Detaljnije:

1. Zatražite svojeg klijenta logo u vektorima putem e-maila. Ovo je često najkvalitetnije rješenje, ali može biti pre sporo za zadane rokove.

2. Zatražite od svojeg klijenta pristup FTP-u i sličnim servisima i od tamo preuzmite logo. Puno kompanija imaj pohranjene marketinške materijale na internetu. Pristup takvim portalima vam daje pristup ne samo logotipu u vektorima, već često i drugim korisnim materijalima, poput fotografija u visokoj rezoluciji, knjigama standarda, već napravljenim vizualnim rješenjima i slično.

3. Otvorite mailove svojeg klijenta. Ako mail potpis ima logo, zapamtite ga. Ako potpis sadrži i adresu službene web stranice – još bolje. Sad barem znate kako logo izgleda.

4. Potražite službenu web robne marke ili kompanije i potražite segment za marketing. Na ponekim stranicama se mogu naći logotipovi i drugi promidžbeni materijali već pripremljeni za preuzimanje. Hvala im!

5. Provjerite da li je logo na službenom webu upotrebljiv.  Kad se stranica učita, zumirajte stranicu (na windowsima CTRL i +, na macu CMD i +). Ako logo nije postao pikseliziran, velika je šansa da je u SVG vektorskom formatu. Pokušajte preuzeti sliku na standardni način (desni klik – download image). Ako taj način preuzimanja propadne, šteta je propustiti priliku. U svojem web pregledniku uključite opciju za developere. U Safariju je to kvačica koja se nalazi u Preferences – Advanced – “Show Develop menu in menu bar”. Pritisnite ponovno desni klik na logo i odaberite “inspect element”. Pođite na tab “resources” i otvorit će vam sve slike koje je developer alat pronašao.

6. Potražite kompaniju ili robnu marku na Wikipediji. Wikipedija obožava SVG logotipove i ako je logo prisutan, velika je šansa da je u SVG vektorskom formatu. Oprez, kompanije često ne ažuriraju svoje Wikipedija stranice, logotip je možda zastario. Otvorite logo i pritisnite plavu tipku za preuzimanje “Download original file”.

7. Počnite voljeti Brands of the World. Web stranica na granici legalnosti, svejedno je dizajnerima često neophodan alat. Sadrže logotipove većine kompanija i robnih marki, ali budite oprezni, jer često ima više verzija logotipa, što zastarjelih, što za posebne namjene. Adresa je www.brandsoftheworld.com i web zahtijeva registraciju i prijavu. Ako vam nudi samo Corel (CDR) format logotipa, što je češći slučaj nego što bi voljeli, poslužite se jednim od alata za konverziju CDR formata u EPS ili AI. Dovoljno je proguglati “convert CDR to EPS” i izbacit’ će vam nekoliko on-line alata.

Sve je propalo, nema logotipa nigdje. Da li je doista? Samo je jedna istina: svaki logo koji ide na ambalažu postoji u vektorima. Koliko god da ga skrivaju. Vratite se na službene stranice proizvođača. Ako je web na kineskom, učitajte ga u Chromeu i uključite prevođenje. Vrijeme je za detektivski posao.

8. Pretražite cijeli službeni web uzduž i poprijeko za bilo kakav dokument u PDF formatu. To su najčešće upute za uporabu, brošure, servisni obrasci, upute za slaganje i – šećer na kraju – službena financijska izvješća kompanije. Ako sve drugo može koristiti zrnati rasterski logotip, možete računati na to da godišnja izvješća moraju biti tip-top. S logotipom u vektorskom formatu. 🙂

9. Zatražite od klijenta dokumente u PDF formatu. Ponekad znaju sadržavati logotipove u vektorskom formatu, ali nije baš učestalo, jer mnogi PDF-ovi su zapravo pretvoreni Powerpoint ili Word dokumenti koji vam baš ništa ne pomažu.

 

Hrvatske kompanije i proizvođači ponekad doista nemaju svoj logotip u vektorima. Morali bi ga imati. Preporučujemo da im ponudite izradu, odnosno precrtavanje logotipa u vektore. Kad-tad će im zatrebati.

Ako imate poteškoća s pronalaženjem nekog logotipa, rado ćemo vam pokušati pomoći u nevolji. Možete nas kontaktirati putem e-maila.

Web prisustvo – članak koji je samom sebi svrha.

Parhelion sam osnovao prije tri godine.

Na osnivačkoj skupštini nasuprot mene sjede tri suosnivača: Trajna Sumnja, predstavnica Hrvatske gospodarske komore, Nemam Živaca, reality zvijezda iz Zaleđa i Mogu Li, predsjednik neke dalekoistočne kompanije.

Nakon dugih pregovora, kompanija će, ipak, biti u mojem sto-postotnom vlasništvu; suosnivači se odriču svake odgovornosti.

Otvorio, osnovao, stvorio. Možda mi je najdraža riječ izgradio. Parhelion je nastao iz potrebe, iz nužde. Nikakav veliki zahvat s poticajima iz Europskih fondova, operativnim lizinzima, uredima u Radničkoj i najmljenim automatima za kavu. Preferiram Nescafe Mild Classic, velika šalica, dvije žice kave, dvije šećera, pola voda, pola mlijeko. Neophodni sastojci za osnivanje Parheliona su bili računalo, internet, struja, računovođa, stol, stolac, kuhalo za vodu.

Prve godine poslovanja sam podredio samo i isključivo svojim klijentima, a time i inicijalnoj izgradnji kompanije. Rast iz godine u godinu nije bio ostvaren tečajnim razlikama ili balansiranju na poreznim ljestvicama, već trajnim radom i sve fleksibilnijim konceptom “radnog dana” i “vikenda”. Dvadeset, trideset postotno povećavanje prihoda iz godine u godinu čini se lako kad se radi više, no kroz duži period ostavi svoj negativni trag, prvenstveno na učinkovitosti i nemogućnosti zdravog rukovanja slobodnim vremenom. Dan se počinje stapati sa sljedećim, tjedni s tjednima.

Međutim, osnovati kompaniju bez pažljivog njegovanja web prisustva je pogreška.

Tri godine izgrađivati kompaniju na isti način je kriminal.

Jednom nogom već u ugodnom društvu hrvatske političke i ekonomske elite, ipak sam prije točno tri dana stisnuo zube i istisnuo web stranicu, LinkedIn račun i sve druge neophodnosti suvremenog web prisustva. U međuvremenu, a pitanje je bilo postavljano često, uvijek sam se izvlačio na “obućar ima najgore cipele” i slične glupave fraze. Pravog opravdanja, osim vlastitog nemara i iscrpljenosti, za odugovlačenje stvaranja web prisustva nisam imao.

Pune tri godine sam najbitniji medij za pronalaženje informacija o mojoj kompaniji prepuštao drugima. Gotovo u potpunosti ispod radara, imao sam sreće da su se internetski roboti jedini ozbiljnije bavili mojom egzistencijom. Zahvaljujući javnim podacima čiju proliferaciju ne mogu spriječiti, Parhelion d.o.o. sasvim neuspješno i sad potiče zaradu-kroz-oglašavanje na web servisima poput poslovna, bisnode, companywall i slično. Međutim, kao i u slučaju bakterija, virusa i telefonskih računa, dužan sam preuzeti kontrolu na vrijeme i spriječiti eskalaciju parazitiranja u sulude proporcije.

Zašto je potrebno pažljivo njegovati svoje web prisustvo?

  1. Dostupnost javnim podacima se ne može spriječiti.
  2. Anonimnost, ako je poželjna, se izgrađuje, a ne podrazumijeva.
  3. Ako ne pričate o sebi, drugi će sigurno. Često protiv vas i u svoju korist.

Bilo je krajnje vrijeme da preuzmem upravljanje web prisustvom svoje kompanije u svoje ruke.

 

Nastavak u sljedećem blogu.