Parhelion sam osnovao prije tri godine.

Na osnivačkoj skupštini nasuprot mene sjede tri suosnivača: Trajna Sumnja, predstavnica Hrvatske gospodarske komore, Nemam Živaca, reality zvijezda iz Zaleđa i Mogu Li, predsjednik neke dalekoistočne kompanije.

Nakon dugih pregovora, kompanija će, ipak, biti u mojem sto-postotnom vlasništvu; suosnivači se odriču svake odgovornosti.

Otvorio, osnovao, stvorio. Možda mi je najdraža riječ izgradio. Parhelion je nastao iz potrebe, iz nužde. Nikakav veliki zahvat s poticajima iz Europskih fondova, operativnim lizinzima, uredima u Radničkoj i najmljenim automatima za kavu. Preferiram Nescafe Mild Classic, velika šalica, dvije žice kave, dvije šećera, pola voda, pola mlijeko. Neophodni sastojci za osnivanje Parheliona su bili računalo, internet, struja, računovođa, stol, stolac, kuhalo za vodu.

Prve godine poslovanja sam podredio samo i isključivo svojim klijentima, a time i inicijalnoj izgradnji kompanije. Rast iz godine u godinu nije bio ostvaren tečajnim razlikama ili balansiranju na poreznim ljestvicama, već trajnim radom i sve fleksibilnijim konceptom “radnog dana” i “vikenda”. Dvadeset, trideset postotno povećavanje prihoda iz godine u godinu čini se lako kad se radi više, no kroz duži period ostavi svoj negativni trag, prvenstveno na učinkovitosti i nemogućnosti zdravog rukovanja slobodnim vremenom. Dan se počinje stapati sa sljedećim, tjedni s tjednima.

Međutim, osnovati kompaniju bez pažljivog njegovanja web prisustva je pogreška.

Tri godine izgrađivati kompaniju na isti način je kriminal.

Jednom nogom već u ugodnom društvu hrvatske političke i ekonomske elite, ipak sam prije točno tri dana stisnuo zube i istisnuo web stranicu, LinkedIn račun i sve druge neophodnosti suvremenog web prisustva. U međuvremenu, a pitanje je bilo postavljano često, uvijek sam se izvlačio na “obućar ima najgore cipele” i slične glupave fraze. Pravog opravdanja, osim vlastitog nemara i iscrpljenosti, za odugovlačenje stvaranja web prisustva nisam imao.

Pune tri godine sam najbitniji medij za pronalaženje informacija o mojoj kompaniji prepuštao drugima. Gotovo u potpunosti ispod radara, imao sam sreće da su se internetski roboti jedini ozbiljnije bavili mojom egzistencijom. Zahvaljujući javnim podacima čiju proliferaciju ne mogu spriječiti, Parhelion d.o.o. sasvim neuspješno i sad potiče zaradu-kroz-oglašavanje na web servisima poput poslovna, bisnode, companywall i slično. Međutim, kao i u slučaju bakterija, virusa i telefonskih računa, dužan sam preuzeti kontrolu na vrijeme i spriječiti eskalaciju parazitiranja u sulude proporcije.

Zašto je potrebno pažljivo njegovati svoje web prisustvo?

  1. Dostupnost javnim podacima se ne može spriječiti.
  2. Anonimnost, ako je poželjna, se izgrađuje, a ne podrazumijeva.
  3. Ako ne pričate o sebi, drugi će sigurno. Često protiv vas i u svoju korist.

Bilo je krajnje vrijeme da preuzmem upravljanje web prisustvom svoje kompanije u svoje ruke.

 

Nastavak u sljedećem blogu.