Digitalni marketing je skup usluga koje svojim djelovanjem pospješuju uspješnost prodaje proizvoda i usluga putem raznovrsnih internetskih servisa. Agencija za digitalni marketing obuhvaća sve oblike marketinškog djelovanja, s iznimkom izravnog fizičkog ljudskog kontakta i pruža značajno širi spektar usluga od klasičnih marketinških agencija. 

 

Neusporedivo veća učinkovitost, značajno veći odnos dobivenog u odnosu na uloženo. To je digitalni marketing.

Temeljne prednosti su:

  • veća mogućnost isticanja nad konkurencijom
  • precizno određivanje ciljane skupine
  • prilagodba sadržaja, čak do razine pojedinca
  • brzina reakcije

Digitalizacija marketinga nevjerojatno je ubrzala rad na svim područjima, od fotografije do statistike. Pojedina zanimanja, poput slagara u tiskari, danas računala zamjenjuju i odrađuju u sekundama. Međutim, digitalizirani marketing nije isto što i digitalni marketing. Virtualna tržnica proizvoda i usluga  ima nova, drukčija i kompleksnija pravila od onih na koje smo navikli.

 

Digitalni marketing – krafne, kovanice i razumljivi primjer

Uzmimo za primjer pekarnicu koja želi pospješiti prodaju svojih krafni. U blizini je škole koja ima 158 učenika. Kako bi mogla financirati promidžbu, pekarnica mora podići cijenu krafne za 50 lipa, ali se nada kako će promidžbeni letak i veći broj prodanih krafni povećati ukupnu zaradu. Zahvaljujući digitaliziranom marketingu, odnosno promidžbi, danas je to izvedivo. Letak će biti nacrtan putem računala, koristeći digitalnu fotografiju krafne i digitalni tisak koji omogućava otisak točno 158 letaka.

Ukoliko ista pekarnica želi otvoriti web trgovinu, tada marketing prelazi iz digitaliziranog u digitalni. Web trgovina pekarnice nema troškove prodajnog prostora, dvije smjene prodavača i kovanica kojih uvijek ima ili premalo ili previše. Umjesto toga ima nove, drukčije i objektivne zakonitosti, prednosti i ograničenja.

Obzirom da nema prodajnog prostora, svoje proizvode mora dostaviti, čime se odmah postavlja pitanje cijena dostave ali i ambalaže. Kako riješiti plaćanje, kad web trgovina ne poznaje novčanice i kovanice? Kako dostaviti krafnu učeniku koji nema ni karticu?

Rješenje je u školi na istaknuto mjesto postaviti automat – koji prima novčanice i kovanice – putem kojeg učenici mogu naručiti krafne koje će biti dostavljene na veliki odmor na ulaz škole.

Znamo da je izvedivo – slični automati postoje u svakoj parkirnoj garaži! No da li je isplativo?

Možda i je ako se ponuda proširi na sendviče, sokove, mliječne proizvode. To su pitanja na koje digitalni marketing daje konkretne odgovore. Oglašavanje na digitalnim kanalima poput Google Adwordsa, Facebooka, YouTubea, portala, tek su (mali ali značajan) dio digitalnog marketinga.